02 Ogos 2010

TENTANG HATI DAN MINDA...

Bismillahirrahmanirahim...
Alhamdulillah, hendaknya kalian sentiasa berada dalam  redha serta rahmat Ilahi, AMIN...

Setenang malam yang berlalu, terasa diri ini cukup tenteram diulit bersama dengan himpunan halwa telinga yang menyejukkan jiwa. Dalam tak sedar, kita telah melangkah ke bulan Ogos tahun 2010. Alhamdulillah, diri ini dan juga kalian diberi kesempatan menikmati indahnya dunia ciptaan Illahi.


Hari2 yang terus berlalu membuat diri banyak berfikir. Entah mengapa... Pentingkah? Perlukah? Terkadang timbul pelbagai persoalan di benak ini... Berfikir, namun tidak bertindak. SIA-SIA.

Kehidupan sentiasa diiringi dengan pemikiran. Atas dasar pemikiran itu, keputusan dicapai. Lantas langkah di ambil. Nah, penyelesaian telah dilakukan.

Tapi... Relevankah keputusan itu? Tepatkah tindakan itu? Diri tetap tertanya dalam kebingungan. Bukan terburu... Malah itulah kepastian. Meski hati berkata ya, namun minda masih memberikan kata tidak. Kenapa? Mengapa? Diri sendiri tetap juga buntu...

Masih kesamaran, masih mencari-cari, masih jua tertanya-tanya...
Moga kata yang dibicarakan, tindakan yang dilakukan memberi makna yang lebih jelas...
Buat diri, buat dia, buat mereka dan buat kita. KITA?

Biar resah yang hadir menjadi melodi kedamaian dalam atma ini, membuai mesra kegusaran ini. Moga tenang dan sejahtera gantinya. Bertahan sementara biar bukan selamanya.

Duhai minda...
Rasionalkan pemikiranmu, positifkan terhadap segala apa tindakan hati. Kerana hati itu lebih halus. Lebih mengerti. Hakikat yang sebenar, telah pun Allah terbitkan dalam naluri. Dari segumpal darah bernama hati.

Insya-Allah^^...

P/s: Desakan hati mungkin. Entah apa. BIMBANG? Kabus ketenangan jangan padam!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...