18 Oktober 2010

HARUMAN SEMERBAK...

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, hamba diberi keizinan-Nya untuk merakamkan rasa dan berkongsi cerita di sini. Moga hari ini memberi bahagia dan menghindar derita dari hidup sahabat2 semua. Hendaknya dalam payung rahmat yang Esa senantiasa. AMIN ya AMIN=)

Menghitung hari, menilai diri. Pejam celik, pejam celik... Tarikh yang ditunggu kian menghampiri. Menggenapkan putarannya. Melengkapkan kesempurnaan diri. Mempercukupkan yang masih kekurangan.


20 tahun dulu...
Saat ini, seorang ibu tua, sedang siksa menanggung sarat sakitnya tendangan si anak. Dia tahu, pasti sakitnya penghilang dosa, sebagai kifarah dosa2 lalunya. Peritnya menanti saat kelahiran Si bongsu yang lahirnya tidak genap perkiraan bulannya. Si bongsu teruja barangkali melihat dunia. Melihat pada wajah ayah bonda yang memberinya peluang untuk mengisi kekosongan di sudut bumi ciptaan Ilahi. Melihat pada indahnya panorama dan ragam sekeliling yang pasti dia sendiri belum mengerti.

Detik ke dunia, 2.10 minit pagi...
Pembedahan pada si ibu dilakukan. Khabarnya Si ibu tidak punya upaya untuk meneruskan. Penat berperang dengan keadaan. Lesu tiada bermaya. Si bongsu tidak punya pilihan, hanya menanti saat kelahiran. Faham berangkali. Harapannya tipis!

Usia kelahiran enam bulan lebih...
Lagi tiga bulan sepatutnya berada dalam kantung 'kasih sayang' si ibu. Tapi Tuhan Maha Kuasa, kehendak-Nya membuat Si bongsu terus berjuang untuk terus kuat di bumi-Nya. Teman incubator sering bersama. Berselirat wayar, disertakan dengan bekalan oksigen. Air mata Si ibu itu pasti sentiasa bergenang.

Dan itu kisah 20 tahun dulu...
Saat anak kecil itu masih lagi bergelar anak kecil. Berbezanya sekarang, anak kecil itu bukan lagi sedemikian. Alhamdulillah, Allah S.W.T memberinya kekuatan dan keizinan untuk terus menghirup udara tanpa menggunakan sebarang bantuan pernafasan. Memberinya jasad yang setakat ini mampu untuk terus melangkah dan memberi sokongan pada yang lebih tidak upaya. Mengurniakannya kesihatan yang berterusan tanpa perlu lagi bergantung pada ubat2an...

Alhamdulillah...
Aturan-Nya seusai usia ini, mohonku yang terbaik. Yang lebih diredhai dan diberkati. Biar hamba mampu untuk mencari bekalan di 'sana'. Biar ada jasa dan bakti yang mampu ditabur. Siapa tahu, usia ini mungkin penutup segalanya. Penamat kisah semuanya.

Buat keluarga tersayang, teman yang sentiasa di sisi, serta mereka yang sentiasa wujud, terima kasih. Semoga Allah membalas atas setiap apa yang telah kalian hulurkan pada diri ini.

Kamu, kamu dan kamu yang mengucapkan salam kelahiran buat saya pada malam ini, terima kasih sangat2. Sentiasa mengingati saya tiap ketika. Moga ikatan antara kita takkan pernah putus. Ikhlas terjalin dalam redha Ilahi. AMIN...

"Hadiah ni wangi. Semerbak... Mekasih..."
Smile

Wangi^^... lalala... tapi...

Waa... lap balik... lap balik=p...

Mekasih semua...
Kalian sentiasa dihati. Abadi.
Ukhuwahfillah, abadan-abada^^...

Sanah Helwah...
 
Ipgmktaa2010
CempakaC202

6 ulasan:

hasbul87 berkata...

huhu....laptop kne bedak, ap2halpun cerite tu mmg sedih

ash_mza berkata...

=) yeap, melekat kat keyboard smpi tahun dpn pun ade lg ni... kui3... Sshh... itu cerita lama.

Hamba_Biasa berkata...

salamwbt...
huhuhu, semerbak harum kasturi..
indah, mewangi..........
hehe :)

p/s: h0pe ayahanda xprasan lak gne "kasturi" ni......huhui.......
anyway, hepy3 befday my dear.......
lap my r0omate s0 much3!!

ash_mza berkata...

wslmwbt akak... kui3
hmm... kasturi... heehee... bau kasturi sgt segar... lala...
haruman kasturi, nama kasturi tu... kui2..
ayahanda Encik Hairi kami... kui3...
thanks=)
maaf sy tak romantik... hahaha=p
lap u too...

cik Kiwi Chantek berkata...

terbaik dari ladang.. hahhaha...
haruman dari pureen..

ash_mza berkata...

to cik Kiwi Chantek

hik3.. yola macik..
haha.. wangi.. lain kali byk cket na..
tabur sluruh blik cek lg suka..
haha... enak bangat baunya...
lena malam kelahiran cek=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...