05 Januari 2011

SEPARUH PERJALANAN...

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Ilahi mengukir kata pada kanvas maya. Doaku buat kalian semoga berada dalam keadaan sihat walafiat bahagia dalam jagaan-NYA. Amin=)

Bakal menjengahkan hari keenam tahun baru 2011, serasanya inilah entry pertama yang mampu dikongsi bersama. Sedar tak sedar, saya dan teman seperjuangan yang lain hampir berada di tengah pelayaran. Kembara waktu yang panjang dirasakan selama ini rupanya cumalah sesingkat waktu bersama.

Daripada lbnu 'Umar r.a. رضي الله عنهما beliau berkata:
"Rasulullah SAW telah memegang bahuku seraya bersabda: Hiduplah engkau di dunia seolah-olah engkau seorang perantau atau musafir lalu."


Pendakian menjejak bukit ilmu bersama diharapnya mendapat rahmat dari Tuhan Yang Esa. Pertalian antara kita semua doaku sentiasa meriah dan penuh dengan kasih sayang tanpa sebarang hasad prasangka dan dendam. Hendaknya disulami dengan anyaman kejujuran dan keikhlasan. Pertemuan yang hanya lima tahun setengah ini diharapnya mampu abadi hingga ke singgahsana syurga firdausi sana kelak Insya-Allah. Amin Ya Rabbal A'lamin.

“Janganlah kamu bermusuh-musuhan, jangan benci-membenci, jangan dengki-mendengki, jangan berputus hubungan antara satu sama lain, dan jadilah kamu sekalian sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara.” (Hadis Riwayat Muslim)

Anas Ibn Malik pernah meriwayatkan hadis yang bermaksud :
"Dan tidak beriman seseorang daripada kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri"

Walau dulu mulanya kita tanpa kenal. Namun kini rasanya kita telah mulai rasi biarpun apa yang dihadapi. Bersama itu pasti kita lalui. Dengan azam baru, rasa hati yang baru, ayuh kita teruskan langkah yang dimulakan sahabatku. Perjuangan ini masih berbaki.
Terima kasih semua.

Hanya secebis tinta.
ash_mza=)
10:48pm
IPGMKTAA
C217 semester3 2011

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...