27 September 2010

MERINDUI CINTANYA...

Ibu, ayah...
Anakmu ini sedang jatuh cinta, perlahan2 perasaannya bertambah ralit pada cintanya. Dunianya sendiri. Angan idamnya sendiri. Pertama kali merasa nikmat cinta. Hakikat cinta. Aku kagumi Dia. Dia yang sentiasa ada untukku tiap ketika. Langsung tidak pernah lupa pada aku. Walhal aku tidak layak pun untuk memiliki Dia. Kadang aku terfikir, bagaimana harusku berhadapan dengan Dia. Gagahkah aku? Atau goyahkah aku? Dia yang sentiasa ada dan aku yang sentiasa lupa. Dia yang sentiasa mengingatkan dan aku yang sentiasa alpa. Dia yang sentiasa membantu dan aku yang sentiasa membatu.

Ibu, ayah...
Anakmu ini makin larut dalam keasyikannya. Hingga terasa bermakna dalam tiap2 hari yang dilaluinya. Bertambah bahagia dengan Dia. Hingga aku mampu memberikan jaminan, aku tidak boleh hidup tanpa Dia. Sungguh Dia benar2 berkuasa membuat jiwa anakmu terpesona.

Ibu, ayah...
Aku hanya ingin menyatakan, kalian tetap ada. Meski jiwa ini di curi si Dia. Walau hati ini kepunyaan si Dia. Kalian masihku sanjung, tiap saat dan ketika, dalam setiap ratib dan doa akhirku. Tapi Dia cinta agungku.

Ibu, ayah...
Anakmu merasakan cukup dengan Dia. Maka izinkanlah kami bersama. Andai sekiranya Dia datang menjemputku, redhailah. Jangan ragu. Anakmu sangat yakin. Dia bijak mengatur segalanya. Pasti anakmu akan mendapat hak yang terbaik dalam caturan takdirnya. Usah dikhuatiri. Ini jaminan Dia padaku juga kamu. 

Ibu, ayah...
Aku dapat rasakan aku tidak akan tersalah pilihan. Dialah yang di cari. Dialah yang utama. Dialah yang aku perlu hormati dalam hidup ini. Justeru, anakmu benar2 menaruh harapan, agar melepaskan anakmu pergi bersamanya. Jangan ditangisi, jangan dirindui jua diratapi. Anakmu turut merasakan penderitaan jiwa itu. Cukuplah kiriman dan bingkisan doa dari kalian. Moga-moga dengan itu, kehidupan anakmu di sana bersama Dia akan terpelihara.
 

Moga dia dapat menerima anakmu ini seadanya. 
Dia Ya Rabb... Dia Ya Ilahi... 
Allahuakbar...

 
Ipgmktaa2010
CempakaC202

6 ulasan:

hasbul87 berkata...

salam, bgus mksd dan intipati die..huhu

ash_mza berkata...

to hasbul87
wslmwth~
Mekasih...

+akufobia+ berkata...

wahh.suka.

ash_mza berkata...

to +akufobia+
=) suke, berkongsi rasa~

FaraLee berkata...

mendalam.. ^^

ash_mza berkata...

to FaraLee
dari hati yg mengingati mati=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...